02-07-2009

Ciao Venlo. Hoi Nijmegen

Fucking hell! Ik ben geslaagd. En ik zeg je. Dat is vet. Dat gevoel al gewoon. Dat is beter als je eerste wietje, je eerste kus of whatsoever. Ik weet nog precies hoe het ging. Ik zat nerveus achter de computer. Elke seconde duurde me te lang. Toen ging plotseling de telefoon. Een 06 nummer? Whats the fuck? Welke lul belt me nou weer.
Ik nam op.

Ik; "Jo what up?"
Mevr. van Wanrooij; "Ewa bitch, je bent geslaagd weetje"
Ik;"Geslaagd? Ik?"
Mevr. van Wanrooij; "Ja man, ciao"
Geslaagd? Geslaagd!?! Geslaaagd!!! Ik ben vrij! IK BEN GODVERDOMME GESLAAGD!!!!
In de verte hoorde ik de tune van Rocky al galmen! Ik rende naar boven. Pakte de vlag en stormde weer naar onder. Gooide de ruit kapot met de telefoon en sprong zo met de scherven mee naar buiten. Ik rende over straat met al mijn kracht. Al mijn power! Ik zwaaide met de vlag rond en rende zo hard als ik kon. Er kwamen helicopters en stuntvliegtuigen over gevlogen. Aan alle kanten werd vuurwerk afgestoken en gejuicht. Uit elk huis, elke straat, elke buurt kwamen mensen naar buiten stormen met bloemen. Flessen champagne werden aan alle kanten open getrokken. Terwijl ik mijn mars naar het hoogste puntje van Arcen voort zette schoten de kurken langs me gezicht. Alle kinderen stormden achter me aan, mee de berg op. Ze schreeuwden allemaal in koor; THIJ-HIJS, THIJ-HIJS.
Eindelijk had ik de top bereikt. Ik gooide de vlag in de lucht als een speer, klaar om zijn prooi te doorboren. De vlag kwam neer met een enorme klap.
Iedereen juichte, iedereen was blij. De burgemeester was inmiddels al geland met zijn heli en had de onderscheiding al klaar liggen in z'n handen.
Ik was gewoon geslaagd! Wat een feest, wat een festijn. Wie had dat nou gedacht? Onze Thijs geslaagd. "I made it you son of a bitch".

Nou, zo ging het dus niet he. Hahahaha. Nee voor mij was het eigenlijk wel duidelijk. Ik zou slagen. Ik begon al met een cijfer lijst waar je 'u' tegen zegt. En alle examens gingen goed. Dus de spanning was der al af. Het was zelfs zo erg dat ik lag te slapen toen ze me moesten bellen. Je zou tussen 3 en 4 gebeld worden. En ik was zo moe, ik dacht. Fuck it! Ik ga slapen. Nou ik lag lekker te pitten. Werd er gebeld. Een 06 nummer. Nou ik opnemen. En toen klonk er een super blije stem.
Mevr. van Wanrooij; "Gefeliciteerd Thijs:D"
En toen kwam ik met me gare kop.
ik; "Oh dankjewel"
Mevr. van Wanrooij; "Oh wat klink je nuchter."
ik; "Ja ik lag te slapen"
Hahahaha lekker hoor Thijs. Maar ja, zo ging het dus. Een grote mijlpaal in mijn leven. Gister had ik de diploma uitreiking. En die mensen van school dachten even grappig te zijn. Als je naar voren werd geroepen lieten ze de pasfoto zien van de brugklas, en die van dit jaar. Hahahaha. Nou echt, dat was een wereld van verschil bij mij. Echt de hele zaal moest lachen.

De vlag hangt nu ook buiten. Met me gymtas en een paar boeken. Ik heb ook met alle trots mijn engels werkboek opgehangen. Daar staat namelijk kei groot 'kut' op. Weet de hele buurt ook meteen hoe creatief ik was op school hahaha.
Oh en ik weet nog goed toen ik als kaalgeschoren, bril dragende nerd op die grote school terecht kwam. Oh wat zag ik er uit. Ik kreeg dat jaar ook nog een beugel. Nou echt, nog een gehoor apparaatje en ik kon zo door naar Funpop[www.funpop.nl] hahaha. Maar goed. In de loop der tijd ben ik veranderd. Me beugel ging er in de 2e klas uit. Ik liet me haar groeien in de derde en kreeg toen ook lenzen. Ik was geen nerd meer.

En elke dag fietste ik naar school. Helemaal vanuit Arcen. Dat is zo'n 15 km heen, en dan nog eens 15 km terug. Als je dat dan 5 keer per week doet. En je schooljaar duurt 38 weken. Dan fiets je 5700 km per jaar. En dat nog eens maal 6 omdat ik 6 jaar naar het Valuas ging. Dat is godverdomme 34200 km! Whats the fuck. Dat is bijna de omtrek van de aarde! Maar goed, zoveel km heb ik dus naar school gefietst. Heeft me trouwens ook 3 fietsen gekost haha.
Maarja.
Eigenlijk is het wel snel gegaan. En vooral het laatste jaar. Dat ging snel. En er waren natuurlijk ook momenten waar je echt goed je best moest doen. Alleen ik deed meer 'laidback'. Daar ben ik gewoon te lui voor hahaha. Ik heb dit jaar zelfs geen agenda gehad. En al mijn boeken zijn ingekaft met sinterklaas en kerst papier. Ik ga toch geen kaftpapier kopen! Kost me allemaal maar geld.

En nu ga ik naar de 'grote' school. Helemaal in Nijmegen. Leraren opleiding geschiedenis. Aan de ene kant een heeeeel klein beetje jammer dat ik hier weg ga. Maar aan de anderen kant ben ik het hier ook echt zat. Echt overal die kleine kut brugneten. Ik voelde me de laatste jaren echt een oude lul daar tussen. Oh en ik ben ook echt blij dat ik niet meer die zwart geverfde gothics met uitgroei hoef te zien hahaha.

Gewoon een nieuw leven, nieuwe mensen, nieuwe stad, nieuwe shit. Het leven begint nu echt.
"I'm looking forward to it already. I'm gonna be just like you. The job, the family, the fucking big television. The washing machine, the car, the compact disc and electric tin opener, good health, low cholesterol, dental insurance, mortgage, starter home, leisure wear, luggage, three piece suite, DIY, game shows, junk food, children, walks in the park, nine to five, good at golf, washing the car, choice of sweaters, family Christmas, indexed pension, tax exemption, clearing gutters, getting by, looking ahead to the day you die."
Amen to that bitches

Geen opmerkingen:

Een reactie posten