04-09-2009

The more you learn, the more you know, The more you know, the more you forget The more you forget, the less you know So.. why learn?

Because it's fun!
WHAT THE FUCK. Komen die woorden serieus uit jouw mond? Ja die komen uit mijn mond ja.
Ik ben namelijk ergens achter gekomen. Gister hadden we het op school over het verschil tussen een ontwikkeling, een gebeurtenis en een verschijnsel. Ontwikkelingen zijn bijvoorbeeld de opkomst van computers. De aanslagen van 11 september zijn gebeurtenissen en een verschijnsel is bijvoorbeeld... Weet ik even niet haha.
Maar anyway, even to the point. Een ontwikkeling kan dus een revolutie zijn. En ik maak zo'n revolutie nu ook mee. Ik ben ouder geworden en ik doe nu een opleiding die echt perfect bij me past. What happend? Leren begint steeds leuker te worden. Gevolg? Betere resultaten enzo. Wat is nou de gebeurtenis? Teksten die ik moest lezen deze week. Ik heb iets van 30 blz's moeten lezen (nog niet veel vergeleken met wat er nog moet komen) die allemaal over de psychologie van de mens en de puber gaan! En dat is interessant. Ook heb ik allerlei shit over de Grieken en Hunnebedden enzo gelezen. Allemaal interessant in mijn ogen.
Dus nu is er een nieuwe Thijs. De lerende Thijs haha. Wel even wennen trouwens.
Waar ik trouwens wel bang voor ben.. Je moet steeds serieuzer doen als je ouder word. Ik ben bang dat ik dadelijk zo'n serieuze lul word, maar dat word ik niet. Daar ga ik zelf voor zorgen! Lang leven het niet serieus leven. Lees mijn quote maar rechtsboven.. dan snap je het wel. Je mag ook pas serieus doen als je 40 bent, vind ik. Of als je kinderen hebt ofzo, je moet wel een goed voorbeeld zijn haha.
Maar dat was dus mijn hele studerende revolutie theorie!

Ik zie altijd dat bepaalde blogs iets speciaals hebben, iets origineels. Sommige blogs zien der bijvoorbeeld heel creatief uit. De ander heeft een foto bij elk bericht en ga zo maar door. En ik heb dat niet! Ofja ik heb wel iets. Ik plaats bij elk bericht een lekker nummer ofzo. Maar dat is niet goed genoeg en origineel genoeg dus ik heb nu ook iets bedacht!
Klinkt heel crappy, droog en kinderachtig, maar het past wel bij mij (vind ik).
Vanaf nu luidt elke titel als bijvoorbeeld. Thijs gaat studeren, of Thijs is moe. Thijs heeft nog steeds een hekel aan Duitsland. Thijs blogt. Thijs is aangereden.
Bijvoorbeeld? Like it? I hope so want ik ben het wel van plan te houden haha.

Op school krijgen we trouwens echt toffe opdrachten. Ik moet voor dinsdag een presentatie voorbereiden waarbij ik aan de hand van een voorwerp vertel waarom ik leraar geschiedenis wil worden. En ik pak als voorwerp een encyclopedie. Die staat voor de wetenschap en de geschiedenis ervan. Ik vind het ontzettend interessant hoe alles in elkaar zit en hoe van alles is ontstaan. Hoe mensen leven en waarom ze zo leven. En natuurlijk het overbrengen van die wetenschap. Het is echt chill (en handig) als je veel weet. Sommige vrouwen kicken zelfs op wijsheid haha. Maar daar zal mijn presentatie dus over gaan, het vergaren overbrengen van kennis.
Nice he? Ofja, ik vind van wel haha.

En dit was het weer voor vandaag kleine opneukertjes van mij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten