15-10-2009

Thijs the philosopher

Filosoferen is een van de leukste dingen die ik kan doen. En met filosoferen bedoel ik ook denken. Denken over dingen. Echt over vanalles. Want het meeste wat een mens in zijn of haar mensenleven doet, is denken. Want je kan niet niet denken. Vroeger probeerde ik het weleens. Dan zei ik tegen mezelf. Nu ga ik over niks nadenken. Maar je ziet het wel. Ik denk over niets na. Dus dan denk je al ergens over na. Je zal misschien niet denken als je slaapt, maar dan droom je. Ik weet niet of je altijd droomt. Onderzoek heeft uitgewezen dat je altijd droomt als je slaapt, alleen je herinnert het niet altijd. Ik weet niet of het zo is. Zal ik ook nooit achter komen denk ik.
Maar even terug naar het filosoferen. Dat is dus het liefst wat ik doe eigenlijk. En dat doe ik vooral over de toekomst. Ik heb dus bedacht dat ik na mijn studie wil rondreizen. Ik wil een reis maken via Denemarken naar Scandinavie en dan door naar Rusland. Het liefst wil ik dan doorreizen naar Siberie. Alleen zo denk ik nu. Misschien denk ik over 5 jaar wel heel anders. Maar dat zou ik wel heel graag willen.
Gewoon dingen zien van de wereld. En niet alleen die toeristische trekpleister maar echt de cultuur. De mensen daar. En denk ik dat later in m'n leven nog veel meer reizen zal gaan maken.

Ik weet in ieder geval zeker dat ik volgend jaar in juli naar Australie ga. Daar kijk ik nou echt naar uit. Daar ga ik heen met m'n peet ooms. We reizen een maand rond door Australie. Ik vind het echt een ontzettend mooi land, zoals ik het op internet en in boeken zie en lees. Nu nog hopen dat het ook echt zo is. Ik kan niet wachten.

Ja jongens, ik heb ook een filosofische kant haha. Had je niet gedacht he! Maar iedereen heeft die wel, alleen de een meer dan de ander.

Even een subject switch. Ik heb namelijk een nieuwe hobby! Mountainbiken! Dat is echt vet! Ik heb dus een paar maanden geleden een cheap-ass mountainbike gekocht voor 20 euro. Als je niet zou weten dat hij in een dorp is gekocht zou je zeggen dat hij gejat is haha. Maar omdat ik 'm in Lomm (dorpje verderop) heb gekocht kun je der vanuit gaan dat hij niet gejat is. Maar eergister ben ik dus gaan mountainbiken met Emma-sophie! En dat was echt vet. Kei hard fietsen tussen allemaal smalle paadjes en dwars door de bossen van Arcen. Vandaag ben ik alleen geweest. Het geeft ook zo'n vrij gevoel. Gewoon met je mountainbike de bossen in. Kijken waar je uit komt en maar door trappen. Kei hard fietsen en zweten. En doorzetten. Over de boomstammen en kei hard van steile heuveltjes af. Dat is dus me nieuwe hobby! Ik heb trouwens ook dat betoog over de slavernij af. Die doe ik morgen wel uploaden!
Goeiedag nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten